Digital D - online leeromgeving/online academie laten maken en technische virtual assistant
Technische ondersteuning bij online programma’s voor vrouwelijke ondernemers met twee digitale linkerhanden
Digital D - online leeromgeving/online academie laten maken en technische virtual assistant
Technische ondersteuning bij online programma’s voor vrouwelijke ondernemers met twee digitale linkerhanden

Je kent het vast van in de supermarkt. Zakken snoep die in een mand bij de kassa liggen. Al dat snoepgoed leidt tot impulsaankopen. Ga maar bij jezelf na: hoe vaak heb jij een zak snoep in je mandje gegooid terwijl je bij de kassa stond? Dat is dus mooi extra omzet voor de supermarkteigenaar. Zo’n kassakoopje kun je ook inzetten wanneer je online trainingen verkoopt. Dit heet ook wel een order bump. Een andere optie om extra geld te verdienen in je webshop is de one-click upsell. In deze blog vertel ik meer over beide opties en lees je wat het verschil is tussen een order bump of kassakoopje en een one-click upsell.

Hoe krijg je meer omzet met order bumps en one-click upsells? - online leeromgeving laten maken, hulp bij online academie, technisch virtual assistant
Hoe krijg je meer omzet met order bumps en one-click upsells?

Wat is een order bump, oftewel een kassakoopje?

Een order bump is een product wat je toevoegt aan het afrekenformulier, ook wel checkout genoemd. Koopt iemand je online training dan kun je als kassakoopje een lager geprijsd digitaal product (bijvoorbeeld een e-book) of een fysiek product (zoals een boek) toevoegen. Met één druk op de knop kan je klant het kassakoopje toevoegen aan zijn aankoop.

Wat is een one-click upsell?

Een one-click upsell werkt net iets anders dan een order bump. Een order bump zet je in op het afrekenformulier. Een one-click upsell wordt pas getoond nadat je klant heeft afgerekend. Hij kan dan nog een product toevoegen. Je klant hoeft niet opnieuw zijn betaalgegevens in te voeren of af te rekenen. Zodra hij de one click upsell geaccepteerd heeft, wordt de betaling in orde gemaakt. Vervolgens komt hij op de bedankpagina terecht.

Waarom een order bump of een one-click upsell inzetten?

Wanneer je klant in het afrekenproces zit, heeft hij al de stap gezet om te betalen. Wanneer je een aantrekkelijk aanbod als order bump toevoegt aan het afrekenformulier of one-click upsell is hij eerder geneigd hierop in te gaan. Een aantrekkelijk aanbod is een laaggeprijsd product wat een echte “no-brainer” is. Kortom: een aanbod waarover je klant niet eens hoeft na te denken. Bovendien kost het je klant geen moeite om het product in de order bump of one-click upsell te kopen. Hij hoeft enkel een keer te klikken.

Hoe maak je een order bump of een one-click upsell?

Verkoop je je online training via WooCommerce, je webshop in WordPress? Met de betaalde plugin WooFunnels kun je zowel checkouts, order bumps, one-click upsells als hele funnels aanmaken. Een checkout is een afrekenformulier waar je klant zijn gegevens invult en het product afrekent. Aan de checkout kun je een order bump toevoegen. Je kunt het design van de checkout, order bump of one-click upsell helemaal aanpassen naar jouw huisstijl. Vervolgens geef je aan bij welke producten of checkouts de order bump of one-click upsell getoond moet worden.

Hulp nodig bij het maken van order bumps of one-click upsells?

Wil jij je omzet verhogen door order bumps of one-click upsells in te zetten, maar heb je geen idee hoe je dit technisch voor elkaar krijgt? Ik help je graag verder. Plan een online kennismakingsgesprek met me in via de volgende link: hulp bij het aanmaken van order bumps en one-click upsells

Ontvang het gratis stappenplan voor je online training

Laat je naam en e-mailadres achter en ontvangt het stappenplan meteen in je mailbox.

You have Successfully Subscribed!