Technische hulp voor coaches die hun aanbod willen digitaliseren: van ticket tot training, alles online

 

binnen 1 week je online leeromgeving of webshop live
online leeromgeving laten maken, technische hulp bij maken online training, technisch virtual assitant

Technische hulp voor coaches die hun aanbod willen digitaliseren: van ticket tot training, alles online

 

binnen 1 week je online leeromgeving of webshop live

Wanneer je aanmeldingen wilt voor je online training is zichtbaarheid ontzettend belangrijk. Niet alleen zichtbaarheid van je website in Google, maar ook zichtbaarheid op social media. In deze blog lees je hier meer over.

Berichten over je online training op social media

Ga je binnenkort je online programma lanceren? Maak dan gebruik van social media. Begin hier op tijd mee, bijvoorbeeld een paar weken of zelfs een maand van tevoren. Is de lancering al over een paar dagen en ga je vandaag starten met social media berichten over je online training? Dat is echt te laat. Het effect is dan minder en je loopt zo aanmeldingen mis. Niet al je volgers zien namelijk je berichten. Dit heeft te maken met het algoritme. Dus hoe eerder je start met posten, hoe meer posts je kan wijden aan je online programma en hoe groter de kans dat je volgers je posts over je programma zien.

Know-like-trust factor

Plus hoe vaker iemand een post ziet over je online training, hoe beter het effect. Dit heeft te maken met de know-like-trust factor. Iemand moet meerdere malen iets van jou voorbij zien komen, voordat hij je gaat kennen, leuk gaat vinden en gaat vertrouwen. Pas als iemand je vertrouwt, is hij bereid zich aan te melden voor je programma. Kent hij je niet of heeft hij twijfel over jou of je programma? Dan gaat hij zich niet aanmelden. Ga dus vooral voor de kracht van herhaling: post veelvuldig over je online training en niet pas een dag voor lancering of op de dag van lancering.

Tips voor content over je online programma

Je kan verschillende berichten over je online programma delen zoals:

  • een foto van jou terwijl je de inhoud van je online cursus uitwerkt
  • een aantal elementen uit de cursusinhoud. Licht alvast een tipje van de sluier op
  • waarom je je programma hebt opgezet
  • welk probleem je met jouw online training verhelpt en heb je misschien vroeger zelf ook met dit probleem geworsteld?
  • ervaringen van klanten die je online programma hebben uitgetest (als je je training eerst laat testen door een aantal mensen). Wat heeft het programma hen opgeleverd en waarom bevelen ze jouw programma aan?

Nog meer tips

  • laat vooral jezelf zien. Mensen doen graag zaken met mensen en vinden het altijd leuk om de persoon achter het bedrijf te zien
  • zorg ervoor dat je je doelgroep aanspreek en dat je hun interesse opwekt
  • zoek de interactie op met je volgers. Je kunt beter 500 betrokken volgers hebben dan 2.000 volgers waarmee je weinig tot geen interactie hebt

Adverteren op Facebook of Instagram

Helaas ziet maar een klein deel van je volgers je berichten op Facebook en Instagram. En misschien heb je nog maar heel weinig volgers en is je bereik minimaal. Dan is het een goed idee om je online training te promoten op social media.

Advertentie met het aanbod voor je online training of met een gratis weggever

Ga je direct adverteren met het aanbod voor je online training of plaats je een advertentie met een gratis weggever? Als de prijs van je online training vrij hoog is, kun je het beste eerst adverteren met een gratis weggever, zoals een e-book of videoserie, zodat mensen op een laagdrempelige manier kennis met je kunnen maken. Leads krijgen dan je gratis weggever of “freebee” in ruil voor hun e-mailadres. Vervolgens kun je ze een aantal mails sturen waarbij de eerste mail de link naar het e-book of videoserie bevat en als laatste mail het aanbod voor je online training.

Bepaal je doelgroep

Ga je adverteren? Zorg ervoor dat je je doelgroep duidelijk hebt. Als je nog niet weet wie je doelgroep is, kan adverteren je heel veel geld kosten. Dan wordt het potentieel bereik van je advertentie zo enorm groot dat de advertentiekosten de pan uit rijzen en je veel minder efficiënt adverteert. Je kunt het bereik (oftewel je doelgroep) beter zo beperkt mogelijk houden. Niet alleen vanwege de kosten, maar ook vanwege de conversie. Je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen die je advertentie zien op je advertentie klikken en actie ondernemen. Ga dus voordat je start met adverteren na wie je doelgroep is: man/vrouw, leeftijdscategorie, regio en interesses. Wil je meer weten over adverteren op Facebook of Instagram? Kijk dan eens op de website van Mark Bongers Academy.

Conclusie

Met social media kun je volgers interesseren voor je online programma. Daarnaast kun je kiezen voor betaalde promotie waarbij je direct adverteert met je online training of met je gratis weggever. Waar je voor kiest, is afhankelijk van de prijs van je online training. Is de investering voor je online programma groot? Kies dan voor adverteren met je freebee zodat mensen kennis met je kunnen maken en zien welke waarde je te bieden hebt. Belangrijk bij adverteren is dat je je doelgroep duidelijk bepaalt om te voorkomen dat je advertentiekosten torenhoog worden en het resultaat minimaal.

Gratis stappenplan voor online training. Ontdek wat je nodig hebt voor het maken van je online training. Digital D - hulp bij online training

Ontvang het gratis stappenplan voor je online training

Laat je naam en e-mailadres achter en ontvang het stappenplan meteen in je mailbox.

You have Successfully Subscribed!

online training maken - stappenplan

Ontvang het gratis stappenplan voor je online training

Laat je naam en e-mailadres achter en ontvang het stappenplan meteen in je mailbox.

You have Successfully Subscribed!