Wil je een tijdelijke aanbieding maken voor je online programma? Bijvoorbeeld bij het lanceren van een nieuwe training? Wil je dan een “afteller” plaatsen op de salespage van je online training? Of wil je gaan werken met kortingsbonnen voor in je webshop? Of kies je juist voor het instellen van een bepaalde actieperiode in WooCommerce? In deze blog lees je meer over afteltimers op je salespage, kortingsbonnen en het instellen van actieperiodes in WooCommerce.

Instellen van actieprijs voor je online cursus
Wil je je online cursus tot een bepaalde datum met korting aanbieden? Wanneer je bijvoorbeeld je online programma lanceert of bij speciale dagen zoals Black Friday? In WooCommerce kun je een speciale actieprijs instellen voor je online training. Deze aanbieding is voor alle bezoekers van je webshop, wanneer ze bestellen voor de verloopdatum van je actie. Bij het product, je online training, vul je dan de reguliere prijs en de actieprijs in en vervolgens stel je de actieperiode in.
Kortingsbon aanmaken voor je online training
Wil je dat alleen bepaalde leads of klanten kunnen profiteren van je aanbieding en niet iedereen die je webshop bezoekt? Maak dan een kortingsbon aan in WooCommerce. Je kunt kiezen voor een procentuele korting, vaste winkelmandkorting of vaste productkorting en vervolgens bepaal je de waarde en vervaldatum. Wanneer je werkt met een e-mailmarketingsysteem, zoals ActiveCampaign, kun je de couponcode vermelden in je e-mails. En uiteraard kun je de couponcode ook delen via je social media kanalen.
Afteltimer voor een tijdelijke korting op je online programma
Stuur je een mailing naar leads of klanten waarin je ze een bepaalde korting aanbiedt op je online programma? Waarbij ze snel moeten beslissen om gebruik te kunnen maken van de aanbieding? Denk aan een aantal dagen of aantal uur? Je kunt hiervoor een afteltimer gebruiken. Deze plaats je op de salespage van je online training.
Hoe werkt een afteltimer?
Zodra je lead of klant voor het eerst je salespagina bekijkt, start de afteltimer met aftellen. Bekijkt deze persoon de salespagina een dag later nog een keer, dan staat er het precieze tijdsbestek dat de aanbieding nog geldig is voor hem. De afteltimer stopt dus niet met aftellen wanneer iemand je salespagina verlaat, maar gaat gewoon verder met aftellen. Zorg ervoor dat je voor je online programma met de speciale prijs een nieuw product aanmaakt in WooCommerce én dat dit product niet zichtbaar is in het overzicht met andere producten in je webshop.
Welke afteltimer kun je gebruiken?
Wil je werken met een afteltimer? Dan kun je de plugin HurryTimer van Nabil Lemsieh gebruiken. Je voegt dan een campagne toe en schakelt de “evergreen” modus in waarbij de afteltimer doorgaat met aftellen. Ook wanneer iemand de salespagina met je speciale aanbod verlaat en een dag later weer bekijkt. Stel het aantal dagen en uren in dat je wilt dat iemand van je aanbieding gebruik kan maken. Je kunt ook instellen dat iemand naar een aparte webpagina doorgestuurd wordt wanneer het aanbod verlopen is. Maak hiervoor dan een aparte webpagina voor aan.
Conclusie
Tijdelijke aanbiedingen werken goed bij online programma’s. Je zorgt voor urgentie waardoor mensen eerder geneigd zijn om in te stappen in je online programma. Technisch kun je dit regelen door een actieprijs- en periode in te stellen of te werken met een kortingsbon of afteltimer. Wanneer je werkt met een afteltimer en deze evergreen maakt, blijft deze zelfs doorgaan met aftellen. Ook wanneer iemand je salespagina verlaat en later weer bekijkt. De manier die je kiest, is afhankelijk van voor wie je wilt dat de korting geldt en of je wilt dat de korting tot een bepaalde datum of tot een bepaald aantal dagen of uren geldig is en of deze ingaat op het moment dat iemand je salespagina bekijkt.