Online leeromgevingen en websites voor vrouwelijke ondernemers met twee digitale linkerhanden

online leeromgevingen - websites | Digital D, WordPress webassistent

Online leeromgevingen en websites voor vrouwelijke ondernemers met twee digitale linkerhanden

Wanneer starten met de verkoop van je online programma? Meteen of pas als je hele training klaar is?

Wanneer starten met de verkoop van je online programma? online ondernemen, online academy, online academie, online leeromgeving, online training, online programma, online cursus, virtual assistant, webassistant

 

Wanneer is een goed moment om te starten met de verkoop van je online programma? Voordat je ook maar één les hebt uitgewerkt of pas als je training helemaal af is? Het heeft beide voor- en nadelen. In deze blog lees je er alles over.

Verkopen wanneer programma klaar is

Het meest veilige lijkt je online training pas te verkopen op het moment dat het helemaal af is. Het voordeel hiervan is dat je je geen zorgen hoeft te maken of je de training wel op tijd af hebt. De inhoud van de lessen uitwerken kan aardig wat tijd kosten. Dus zodra je je online programma pas verkoopt op het moment dat je alle lessen af hebt, heb je misschien een wat minder onrustig gevoel. En natuurlijk blijft de lancering van je online training spannend. Ongeacht op welk moment je start met verkopen.

Je online training verkopen nog voordat je het klaar hebt

Sommige mensen worden ontzettend nerveus van het idee hun online training al te verkopen nog voordat ze het klaar hebben. Misschien zelfs nog voordat je ook maar één les in een leeromgeving hebt staan. Toch heeft het verkopen van je programma voordat het klaar is voordelen:

  • Je weet – voordat je gaat werken aan je online training – of er interesse voor is en of het dus de moeite waard is om al je tijd en moeite erin te steken. Als er geen enkele aanmelding komt voor je online programma, is er misschien – nadat je training helemaal klaar is – nog steeds weinig animo. Wanneer je je training verkoopt voordat deze klaar is, voorkomt je dat je heel veel tijd investeert int een training waar je doelgroep geen interesse in heeft.
  • Wanneer je je training al verkoopt voordat je alles af hebt, genereer je al omzet met je online training. Dit is heel fijn, want het uitwerken van een online programma kost veel tijd. Zou je wachten met de verkoop van je training tot je gehele leeromgeving klaar is, dan mis je tijdens die periode omzet.
  • Je kunt je klanten een mooie korting aanbieden, zoals een vroegboekkorting, zodat je snel meer aanmeldingen zult krijgen.
  • Je klanten hoeven niet meteen te starten met je programma. Je kunt bij aanmelding vermelden dat het programma op een bepaalde datum start.

 

Nog niet alle lessen klaar bij de start?

Heb je een datum gecommuniceerd naar de deelnemers van je online training, maar heb je nog niet alle lessen klaar op deze datum? Geen probleem! Je kunt de deelnemers van je programma ook elke week toegang geven tot een nieuwe module. Zorg er dan voor dat je de eerste module klaar hebt staan. Tijdens de eerste week kun je dan verder werken aan de tweede module en zo verder tot de laatste module.

Waar kies jij voor: voor lancering van je online training nog voordat je het programma klaar hebt of pas op het moment dat je alle lessen in je leeromgeving hebt staan? Laat het me weten bij de reacties.

 

 

 

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *