Online leeromgevingen en websites voor vrouwelijke ondernemers met twee digitale linkerhanden

online leeromgevingen, websites, wordpress, LearnDash, wishlist member

Online leeromgevingen en websites voor vrouwelijke ondernemers met twee digitale linkerhanden

Hoe maak je op je website een tijdelijke aanbieding voor je online training?

Wil je een tijdelijke aanbieding maken voor je online programma? Bijvoorbeeld bij het lanceren van een nieuwe training of wanneer je een mailing stuurt naar prospects en daarin een tijdelijk aanbod doet voor je cursus? Hoe je op je website een tijdelijke aanbieding maakt voor je online training lees je in deze blog

Online training met korting aanbieden

Wil je je online training tot een bepaalde datum met een korting aanbieden? Wanneer je bijvoorbeeld je online programma voor het eerst lanceert of bij speciale dagen zoals Black Friday? In WooCommerce kun je een speciale actieprijs instellen voor je online training. Deze aanbieding is voor alle bezoekers van je website/webshop, wanneer er besteld wordt voor de verloopdatum van je actie. Bij het product vul je dan de reguliere prijs en de actieprijs in en vervolgens stel je de actieperiode in.

Kortingsbon aanmaken voor online training

Wil je dat alleen bepaalde prospects kunnen profiteren van je aanbieding en niet iedereen die je website/webshop bezoekt? Bij kortingsbonnen in WooCommerce maak je een kortingsbon aan en selecteer je het kortingstype (procentuele korting, vaste winkelmandkorting of vaste productkorting). Daarna vul je de waarde van de kortingsbon en de vervaldatum in. Wanneer je werkt met nieuwsbrieven of automatiseringen kun je de couponcode via het e-mailmarketingsysteem doorgeven aan je prospects. Je kunt de kortingscode ook delen via berichten op social media.

Tijdelijke aanbieding online training tot een bepaald aantal dagen/uren

Stuur je een mailing naar prospects waarin je ze een korting aanbiedt waar ze alleen gebruik van kunnen maken als ze snel beslissen (binnen een paar dagen of uren)? Je kunt hiervoor een aparte salespagina maken waarin je verwijst naar het speciale aanbod en je installeert een afteltimer.

Zodra de prospect voor het eerst de salespagina opent, start de afteltimer met lopen. Bekijkt de prospect de salespagina een dag later nog een keer, dan staat er het precieze tijdsbestek dat de aanbieding nog geldig is voor deze bezoeker. De afteltimer stopt dus niet met lopen wanneer iemand wegklikt van je salespagina. Je moet er dan voor zorgen dat er een apart product met de korting is aangemaakt in WooCommerce en dat het product met deze korting niet zichtbaar is in het overzicht met andere producten in je webshop.

Welke afteltimer kun je gebruiken?

Wil je werken met een afteltimer voor je speciale aanbod? Dan kun je de plugin HurryTimer van Nabil Lemsieh installeren. Je kunt dan een campagne toevoegen en een “evergreen” modus aanzetten waarbij de afteltimer doorgaat met aftellen. Ook als iemand je salespagina verlaat en een dag later weer op je pagina komt. Vervolgens stel je het aantal dagen of uren in dat je wilt dat iemand van je aanbod gebruik kan maken. Je kunt bij de HurryTimer ook instellen of iemand doorgestuurd moet worden naar een bepaalde pagina wanneer iemand je pagina bekijkt en het aanbod verlopen is. Je kan hiervoor een aparte webpagina aanmaken op je website.

Je weet nu op welke manieren je kan werken met een tijdelijke actie voor je online training. De manier die je kiest, is afhankelijk van voor wie de korting geldt en of je wilt dat deze tot een bepaalde datum of tot een bepaald aantal dagen of uren geldig is en ingaat op het moment dat iemand je salespagina opent. Heb je hier nog vragen over laat het me weten in de reacties.

 

 

 

Deel deze blog

4 Reacties

  1. Kim

    Hi Danielle,

    Maar hoe zorg je nou dat wanneer de tijd verlopen is (bijv. 24 uur) en mensen willen alsnog kopen, dat de reguliere prijs dan verschijnt? Moet ik dan twee productpagina’s van hetzelfde product aanmaken met twee verschillende prijzen? En hoe zorg ik dan dan de klant op de juiste pagina terechtkomt?

    Antwoord
    • Digital D | Daniëlle

      Hoi Kim,

      je kan verschillende dingen doen. Wil je de afteltimer op een salespage toepassen? Je kan een redirect instellen naar een andere pagina wanneer de actie verlopen is. Op de redirect pagina kun je dan een link zetten naar het product met de reguliere prijs. In dit geval maak je dan twee producten aan met verschillende prijzen. Het is dan wel belangrijk dat je in WooCommerce gerelateerde producten uitzet. Dit kan met een CSS code.

      Je kan ook werken met een kortingscode die vervalt zodra de teller voorbij is. In dit geval werk je maar met één product en maak je een kortingscode aan. Deze kortingscode vermeld je op de salespage. De afteltimer zet je dan op de productpagina. Voor het laten vervallen van de kortingscode heb je de pro versie van de hurrytimer nodig.

      Maak je twee producten aan (één voor de actieprijs en één voor de normale prijs) dan kun je ook instellen dat mensen na het aflopen van de timer het product met de actieprijs niet meer in het winkelmandje kunnen doen of dat de voorraad wijzigt naar 0.

      Hopelijk kun je verder met deze informatie 🙂

      Met digitale groet,

      Daniëlle

      Antwoord
  2. Kim

    Thanks Danielle! Volgens mij is het gelukt. Ik heb een nieuw product aangemaakt zonder korting en die link als redirect in Hurrytimer gezet. Ik kan nu alleen pas na 24 uur zien of het echt werkt. Of zou ik het al eerder kunnen checken?

    Antwoord
    • Digital D | Daniëlle

      Je zou de timer op een paar minuten kunnen zetten om het uit te testen. Daarna kun je hem weer op 24 uur zetten.

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *